Azt hogy miért vezet be egy vállalat vezetői információs rendszert azt az alábbi idézetek nagyon jól leírják:
„Megszűntessük az információt birtokló kiskirályok hatalmát! Végre hozzáférhessünk azokhoz az adatokhoz, amiket eddig kérni kellett! Akkor és amikor akarunk!”
„Mindjárt elérjük 15 milliárd forintos árbevételt és elegem van belőle, hogy még mindig ide-oda pakolgatjuk az adatokat, pedig már vettünk egy komoly vállalatirányítási rendszert is„
„Egyre több az ad-hoc lekérdezés, amelyet az adatszolgáltatók már nem tudnak kielégíteni”
„Egy kontroller problémája: az adatszolgáltatók vagy az adatgazdák nem feltétlenül a kérdésre adják meg a választ, ami miatt megnőnek a válaszidők”
A szükséges információ általában minden vállalatban rendelkezésre áll, de sajnos a informáciok vezetői elérése már problémákba ütközhet.
Ennek szervezetenként különbözö okai lehetnek. Talán a legfontosabb okok a formában és a minőségben keresendők, vagy is az adat nincs olyan modon rendszerezve hogy az érthető legyen, ezért a vezetők mély ismeretek nélkül nem képesek azokat értelmezni.
A vezetői informaciós rendszerek elsődleges célja hogy a információkkal támogassák a menedszment, kontrolling, számvitel terület munkáját.
Az ilyen módon publikált információk alapján hatékonyabban képesek a vállalat teljesítményét befolyásoló döntések hozni és ezen keresztül növelni a hatékonyságot, valamint jobb rálátást, transzparenciát biztosit a minden területre.
Elsődlegesen ezért építünk a vezetői infomációs rendszereket.